Markedet rykker sig altid. Dag for dag, bliver der udviklet noget, der er bedre end den fra i går. Men er de nu også det? Det siges at nyt er altid godt, men kan du huske den gamle Nokia telefon? Den som kunne holde til alt. Hvis man tabte den på fliserne, var det lige før, det var fliserne som gik i stykker. Den telefon var uopslidelig. Telefoner i dag går oftere i stykker, man skal bare tabe den på gulvet og så går skærmen i stykker. Derfor er der også kommet bedre serviceydelser på nyere telefoner, for hvis ikke gider danskerne ikke købe nyt. Det skal være noget mere end et godt produkt, før kunderne gider købe det. Der skal efterhånden være mere garanti ved varene.
Servicedesign konkurrerer altid
Når et nyt produkt bliver lanceret, er det vigtigt, at producenterne har styr på deres servicedesign. Servicedesign har en indflydelse på serviceydelsen, som er den service kunden får ved køb af et produkt. Servicedesignet er et felt, som altid er i udvikling. Des bedre service, producenten kan sætte på sit produkt, des bedre konkurrenceevne har han på markedet. Hvis han har ikke kan hamle op med modparten, mister han sine kunder til modparten. Men hvis han kan tilbyde det samme eller noget der er bedre, vil han få lige så mange kunder eller flere end modparten.
Kreativitet er den afgørende faktor
Det handler om at være kreativ indenfor emnet. Komme på ideer som de andre ikke har fået endnu eller ikke har udviklet på deres produkter. Det er et kapløb mod tiden. Hvis man ikke er hurtig nok, går man glip af mange penge og mange andre fordele. Det handler om at skabe et ry for sig selv og markedsfører sig selv godt hele tiden. De skal hele tiden være et skridt foran for at være foran deres modparter.