Der findes et hav af måder, hvorpå du kan skabe trafik til din webshop. Det er dog langt fra dem alle, der er værd at investere penge i. Hvis det skal være penge værd, skal det være konverterbar trafik, som medfører, at din investering er rentabel. At indkøbe trafik, der ikke medfører konverteringer, er intet værd.
Derfor er det bedre at betale for mindre, men mere kvalificeret trafik. I denne forbindelse er det en god idé at se nærmere på Instagram. Det er et af de mest anvendte sociale medier blandt danskerne, hvorfor der er rig mulighed for at ramme en meget smal målgruppe, da der er adskillelige parametre at segmentere ud fra.
Du kan målrette dine annoncer efter selv den mindste målgruppe
Som angivet herover, er det muligt at målrette dine annoncer, når du annoncerer på Instagram. Det er netop det, der er den klare fordel ved det. Det er også muligt at målrette sine annoncer på mange andre platforme, men sjældent i samme omfang, som det er på Instagram, hvor der kan segmenteres ned til mindste detalje.
Driver du en forretning, der er meget nichepræget, er det derfor muligt at ramme din målgruppe, uden at du spilder penge på at vise reklamer for folk, der ingen interesse har. Det betyder også, at du med et godt setup har gode chancer for at tjene gode penge via Instagram annoncering, da trafikken ofte er konverterbar.
Det bør dog understreges, at det ikke betyder, at du selv skal i gang med at annoncere. I stedet skal du finde et bureau eller en freelancer, som du kan udlicitere det til. Hvis du vil tjene penge på det, skal det også laves ordentligt. Har du ikke selv erfaring eller viden inden for området, er det sjældent, at man får succes.
Derfor er det vigtigt, at du finder et bureau eller en freelance med speciale i annoncering på Instagram (og Facebook, da de to platforme er tæt forbundne). Det koster naturligvis enten et månedligt abonnement eller en fast timepris, men ofte er det hver en krone værd, da de kommer mange gange tilbage igen.
Instagram kan også bruges til retargeting
Dertil bør det også gøres klart, at det er muligt at benytte Instagram til retargeting. Det er – uden tvivl – en af de mest effektive former for markedsføring. Det er det, da du målretter dine annoncer mod folk, der har besøgt dit website før. Derved kan du lokke dem tilbage, for at gennem føre deres køb, oprettelse e.l.
Hvis du ikke er i gang med retargeting, er der en risiko for, at du går glip af mange kunder. Der er op til flere tests, der har vist, at der ganske enkelt ikke er nogen trafik, der kan konverteres bedre end retargeting. Det betyder, at det er en form for markedsføring, som enhver forretning bør have opsat.
Alt dette får du naturligvis hjælp til, hvis du vælger at udlicitere din Instagram-annoncering til et specialiseret bureau – derfor er det også den løsning, der anbefales.