Det er ingen hemmelighed at den absolut vigtigste faktor i enhver virksomhed er kunderne. Uden kunderne ville der faktisk slet ikke være nogen grund til at drive virksomheden, idet det er dem som køber jeres produkt eller service.
Af lige netop denne grund er det vigtigt at I hele tiden stræber mod at få mere tilfredse kunder. For mange utilfredse kunder vil nemlig i sidste ende reflekterer dårligt tilbage på jeres virksomhed, og kan koste jer mange penge. Ønsker du også at din virksomhed skal have mere tilfredse kunder, kan du læse med herunder.
Gør brug af et effektivt og godt crm-system
Det første I kan gøre er at anskaffe jer et godt crm-system, dette kunne fx være fra CRMPoint. Fordelen ved dette er at I ikke selv skal gøre noget, de samler jeres data sammen og analyserer dem for jer, således at I kan se hvor kundetilfredsheden specifikt halter.
Fordelen ved netop et crm-system er også at I kan skrue på jeres behov for data og analyse. Har I generelt en opfattelse af at forretningen går godt og at jeres kunder i høj grad er tilfredse, kan I vælge at skrue ned for systemet.
Tænk over hvilke undersøgelser du sender til dine kunder
Langt de fleste virksomheder ved allerede nu at en god måde at få feedback på, er ved at sende kundeundersøgelser ud til deres kunder. Her er det dog vigtigt at du på forhånd tænker over hvad du vil have ud af undersøgelsen.
Vil du have et generelt overblik over hvordan kundetilfredsheden generelt er, kan det være en god ide at være en kvantitativ undersøgelse, som I sender ud til rigtig mange af jeres kunder.
Vil I derimod have et dybere indblik i hvorfor tingene er som de er, og kundernes dybere tanker omkring jeres kundeservice, er en kvalitativ undersøgelse til færre kunder bedre her.