Når det kommer til markedsføring, handler det i dag om buzzwords som leads, SEO og marketing automation. Hvis du er lidt fortabt på hvad de betyder, er du ikke den eneste. Men hvis din virksomhed skal have succes, er det vigtigt du sørger for en god og effektiv online markedsføring. Du behøver heldigvis ikke selv stå for den del, det kan du finde et rigtigt godt webbureau til, men hvis du ved, hvad du skal kigge efter, finder du lettere det bedste webbureau, og dermed sikrer du dig altså succes med din online markedsføring. Så læs med her, hvor du har mulighed for at blive lidt opdateret på hvad der rører sig i webbureauerne for tiden.
Det handler om den individuelle oplevelse
Markedsføring online handler i dag rigtigt meget om at give brugeren en individuel oplevelse. Her kommer buzzword nummer et ind i billedet:
- Marketing automation.
Bag dette udtryk gemmer sig en proces, hvor brugerne bliver fulgt, fra første gang de besøger din hjemmeside. Efter et besøg vil de altså blive mindet om dit produkt der hvor de færdes online. Det er ofte på sociale medier, hvor de vil modtage tilbud der er tilpasset netop deres interesser. Samtidig vil de også modtage nyhedsbreve fra din virksomhed, der er udvalgt og tilpasset efter deres færden på hjemmesiden. Det er en proces der følger brugeren fra de er kolde til varme leads. Hvilket leder os til næste buzzword.
Giv tilbuddet på rette tid
Buzzword nummer to er altså:
- Lead
Et lead er webbureauernes udtryk for potentielle kunder. Det er brugere der har besøgt din hjemmeside, og har søgt på de produkter du tilbyder. Et lead kan være koldt, hvilket vil sige, at det er en potentiel kunde, som har vist interesse, men som endnu ikke er klar til at foretage et køb. Et varmt lead derimod viser med sin adfærd online, at det er kunde der er klar til at købe. Det kan være et skifte i hyppighed på besøgene på din hjemmeside, der afslører at dette lead er blevet varmt. Tilbage til første buzzword – med marketing automation får du nemlig en besked, når et lead er varmt og klar til at modtage et tilbud fra dine sælgere. Dermed kan i bruge tiden effektivt på de kunder der er købeklar.
Kravl op på listen og bliv set
Det sidste buzzword i denne omgang, handler om at sørge for at blive set:
- SEO
SEO er en forkortelse af Search Engine Optimization. Og det betyder simpelthen der anvendes nogle strategier der sørger for, at din hjemmeside ender højere oppe på Googles søgeresultater. Dermed sikrer du dig, at dine potentielle kunder får øje på din virksomhed.
Med disse buzzwords i tankerne, kan du nu besøge dit webbureau, og følge lidt med i samtalen om, hvad din virksomhed har brug for at optimere i den online markedsføring. Hvis din virksomhed holder til i Odense kan det anbefales at kigge på webbureau Tea Solutions, som tilbyder både kaffe, og kvalitetsbevidst markedsføring.