Du har sikkert overvejet, hvor på de sociale medier du skal være tilstede, og hvor mange annoncer du skal købe? Men det er slet ikke her din online marketingstrategi starter. Den starter nemlig med din hjemmeside – din hjemmeside er fundamentet for hele din digitale identitet, derfor er det vigtigt, at den er tiptop inden, du går videre med din online marketingstrategi.
3 ting du skal være opmærksom på ved din hjemmeside
Forbrugeren har i dag uanede muligheder, når det kommer til at handle på nettet. Derfor kan de tillade sig at være kræsne, hvilket betyder at de på få sekunder vurdere, om du dur, eller ikke dur.
Det er derfor vigtigt, at du ved, hvad forbrugeren godt kan lide, så du kan vække deres opmærksomhed og interesse:
- Et responsivt design – din hjemmeside skal stå skarpt, hvad end den bliver besøgt af en smartphone, en tablet eller en computer. Har du ikke responsivt design, så er det ikke til at vide, hvad forbruger møder. De kan komme ind på en side, hvor det hele er kørt sammen, og hvor der ikke er mulighed for at klikke rundt. Oplever de det, så finder de en anden at handle hos. Få hjælp til webdesign i Aarhus her og sikr, at din hjemmeside opfylder alle krav til webdesign.
- Brugervenlighed – det er vigtigt at din hjemmeside er nem at finde rundt i. Hvis de skal bruge for meget tid på at komme rundt, fordi hjemmesiden er kringlet, så kan de også lynhurtigt forlade din side. Derfor er det vigtigt at søgefeltet er let at finde, at det er let at komme i kontakt med dig enten via nogle kontaktbokse eller ved at have dine oplysninger i bunden af hjemmesiden eller begge dele. Det skal være så nemt for forbrugeren som overhovedet muligt, det kan derfor være en fordel at få andre til at kigge din hjemmeside igennem. Hvis bare de kan finde en lille fælde, så kan du få den rettet op og derved få flere kunder måske.
- Anmeldelser kan sælge din ydelse eller dit produkt for dig. Dog er der mange, der ikke længere har tiltro til tekster, derfor kan det være rigtig godt, at du har videoer på din hjemmeside.