Går din virksomhed fremragende, og har du lyst til at tage nye udfordringer op og gå skridtet videre fra det danske marked og ramme verden? Der kan være flere udfordringer undervejs. Det er ikke altid nemt at vide hvor man skal starte samt hvordan man kontakter virksomheder som ikke snakker samme sprog som en selv. Her kommer nogle gode råd til dette problem.
Få hjælp udefra
Det er okay at acceptere man ikke kan alt selv. At lære et helt nyt sprog for at ramme nye markeder er ikke altid nemt. Og det tager en masse tid. Tid du nødvendigvis ikke har. En god ide ville være at hyre noget professionelt hjælp. Det smarte er, at du sparer en masse tid og får dermed mere tid til hvordan du kan ramme det globale marked.
Der findes mange muligheder til professionel hjælp til din arbejdsplads, men ved at hyre en oversætter kan du nemt oversætte din normale hjemmeside til andre sprog, hvilket gør det meget nemmere at ramme udlandet. Alt du skal gøre er at hyre professionel oversættelse alt efter erhverv, her er der mulighed for at få en god oversætter til lige nøjagtigt det erhverv du har brug for. Hos etranslate kan du få den bedste personlige service. De kan også hjælpe dig med korrekturlæsning som både kan hjælpe dig på din oprindelige tekst beskrivelse af din virksomhed, men også på de nye markeder der skal rammes.
Hvornår ved man, virksomheden er klar til at gå internationalt?
Det kan være en hel personlig beslutning om hvornår ens virksomhed føler sig klar til at udvide. Der kan være flere personlige beslutninger til dette, men her kommer gode råd til hvornår du bør udvide.
1. Er dit team klar til nye udfordringer? Har du nogle internt i virksomheden som har arbejdet med udlandet før, det kræver kompetencer indenfor sprog og for at forstå andre kulturer.
2. Dine kunder efterspørger det? Er der efterspørgsel bør du undersøge om det er muligt at rykke internationalt.
3. Er du som leder klar til at erobre verden? Det er en lang proces og ikke noget der sker fra den ene dag til den anden, især ikke hvis du gerne vil blive på de nye territorier. Det tager tid at nå sikkert og langt. At være innovativ er meget vigtigt. Hold øje med du har den bedste kvalitet og/eller venlige priser, ellers bliver det svært at blive der. Vær klar med en plan to, og vær sikker på at virksomheden hjemme kan klare sig, så du undgår dumme og dyre fejl, mens du erobrer verden.
Kom godt fra start
Få styr på nye konkurrenter og hvordan de gør. Nye markeder og geografiske områder er altid en hård nød at knække. Få en masse viden om kunderne, landet og priserne indenfor markedet inden du rykker ud. Vær sikker på du finder gode medarbejdere der kan klare sig godt i udlandet, hav en stærk kerne i virksomheden, så du ved at udlandet er en mulighed. Innovation er vigtigt, så sørg for at have et hold der arbejde i døgndrift på nye ideer til markedet og nye markeder.