Engang i mellem skal man gerne lige stoppe op og tænke over, om ens hjemmeside nu også stadig er up-to-date. Der kommer nemlig hele tiden nye teknologiske muligheder og nye forventninger til hjemmesider. Hvis din hjemmeside er blevet forældet, er det på tide med en ny hjemmeside, som giver brugerne den gode oplevelse, de forventer og som giver dig de bedst tænkelige resultater. Her kommer lidt gode råd til punkter, du kan overveje for at finde ud af, om din hjemmeside er up-to-date.
Er den hurtig nok?
Man vil gerne have, at besøgende bliver så lang tid som muligt på hjemmesiden. Men det skal ikke være fordi, hjemmesiden er langsom. Det vil blot give en dårlig oplevelse og få brugeren til at søge andre steder hen. Der er ikke megen tålmodighed at gøre godt med i dag, hvor man forventer, at alting sker meget hurtigt og helst lige med det samme. En hjemmeside der loades langsomt vil derfor sjældent blive set. Derudover har hastigheden på din hjemmeside indflydelse på, hvor den placeres i en google søgning. Det er altså meget vigtigt, at din hjemmeside er hurtig nok, og er den ikke det, skal du sørge for at få den opdateret.
Har din hjemmeside et responsivt design?
Det er de færreste, der kun tilgår hjemmesider fra deres computer. I stedet kigger mange med fra både tablet og telefoner, som igen også har forskellige platforme til at vise din hjemmeside. En god hjemmeside er i dag en, som har et responsivt design. Det betyder, at den vil tilpasse sig de forskellige medie,r den vises på. Derved fremstår den bedst muligt, uanset hvilken platform der anvendes. Har din hjemmeside ikke et responsivt design, er den forældet, og du har brug for en ny.
Understøtter din hjemmeside leadgenerering?
Du har brug for leadgenerering for at sikre dig trafik og salg på din hjemmeside. Leadgenerering giver dig informationer om potentielle kunder og vil samtidig understøtte kundens behov for en individualiseret købsoplevelse. Med automatiseret leadgenerering vil din hjemmeside kunne nå ud til flere på de medier, hvor de færdes, og du vil kunne følge deres adfærd op til et køb. Har du ikke allerede automatiseret leadgenerering, skal du sørge for at få det integreret i din hjemmeside hurtigst muligt. Det betyder blandt andet, at du skal have et indbygget værditilbud på din hjemmeside, som motiverer dine besøgende til at udfylde en formular, der giver dig mulighed for at følge deres videre færden.
Det var tre af de største tegn på, at din hjemmeside er blevet forældet. Så hvis din hjemmeside er langsom, ikke er responsiv, og ikke understøtter leadgenerering, skal du sørge for at få den opdateret eller få lavet en helt ny. Der er selvfølgelig også andre faktorer, der kan spille ind, og du skal generelt sørge for, at din hjemmeside hele tiden er up-to-date for at sikre dig dine brugere får en god oplevelse og har lyst til at besøge din hjemmeside.