Når en ny telefon bliver lanceret, så vil der ofte være en lang venteliste og lange køer for at få fingrene i den så hurtigt som muligt. Dels er der prestige i at have den allernyeste telefon, og dels er det for mange mennesker vigtigt at få den så hurtigt som muligt.
Mange entusiaster ved nøjagtigt, hvornår en ny telefon bliver frigivet til salg, og de vil give rigtig meget for at være blandt de allerførste til at købe den. De første kunder til de nye telefoner kommer dog til at betale den højeste pris.
Vent et års tid med at købe den nye model
Er du ikke nær så ivrig, så kan du faktisk spare rigtig mange penge ved at vente bare lidt med at købe den nyeste model. Så hav is i maven, og hav tålmodighed i et års tid, inden du køber den. Det er der mange penge at spare ved.
Som det tydeligt fremgår af dette citat:
“Nye mobiltelefoner falder hurtigt i pris. Allerede tre måneder efter lancering er prisen på nye telefoner faldet markant og kan du vente 12 måneder med at købe dagens lancering, er prisen ofte halveret. Det viser data fra vores prissammenligninger af mobiltelefoner”, Nicolas Fredriksen, TelePrisTjek.dk
så kan det virkelig godt betale sig at have tålmodighed, når det gælder om at købe en ny telefon. Det bliver telefonen jo hverken ringere eller mindre lækker af. Den bliver bare markant billigere.
Gå efter de gode tilbud
Er du lidt af en tilbudshaj, så ved du, hvordan du skal få dine varer til reduceret pris. Det kan virkelig godt betale sig for dig at holde øje med prisernes udvikling og med, hvornår det er bedst at slå til på de gode tilbud.
Tjek priser og tilbud på mobiltelefoner, inden du beslutter dig for, hvilken telefon du vil købe. Det kan være, at du kan finde nogle særligt gode tilbud på udgåede modeller eller nogle, som er med i et rigtig godt slagtilbud, og så er det bare om at slå til, når det gode tilbud viser sig.
Du kan også vente med at købe din telefon, til det bliver Black Friday. Her vil du kunne gøre de bedste kup. Det vil typisk være alle mulige telefoner og andre devices på tilbud hos diverse udbydere.
En ny tilbud brander dig som en smart person
Når udviklingen inden for teleprodukter går så rasende hurtigt, som den gør nu, så kan du opleve, at det er svært at følge med og altid have ”det nyeste nye”. Mange ser på mobiler, som de gør på kuglepenne med logo, flotte kontorer og reklamefilm – det er ren branding.
Men hvis ud altid skal have det nyeste, er det ikke blot dårligt for din økonomi – det er også dårligt for klimaet. Derfor kan nærmere brande dig selv gennem logoer eller andre ting, der ikke sætter et lige så stort CO2 aftryk.