Når jeg siger outsourcing, så tænker du sikkert på noget a la kæmpe korporationer, fabrikker og fattige mennesker i et tredjeverdensland. Men faktisk sker der temmelig meget outsourcing i Danmarks – inden for landets grænser vel at mærke. For når det kommer til marketing, så er det helt normalt, at virksomheder får hjælp af webbureauer.
”Ansæt et professionelt webbureau, siger du? Er det ikke bedre at lade et internt team varetage digitale opgaver?” Tænker du sådan, kan du nedenfor læse 5 meget gode grunde til, hvorfor webbureauer er Guds gave til virksomheder.
1. Et webbureau er billigere end en fuldtidsansat
En af de bedste grunde til at hive fat i et webbureau er, at det for SMV’er ofte er billigere at købe hjælp af et webbureau i stedet for at have en fuldtidsansat marketingmedarbejder. Set ud fra et kosteffektivt perspektiv er det simpelthen billigere, og vælger du et full service-webbureau, så får du adgang til alle de digitale skillset, som du har brug for. Man kan også formulere det på denne måde: Med et webbureau får du adgang til det team, som du har brug for for at vækste din forretning.
For mange er drømmen selvfølgelig at have sit eget interne team, men vejen dertil kan være lang og besværlig. Så indtil man er så stor en fisk, at man kan ansætte alle de mennesker, som man har brug for, så er et webbureau et aldeles fornuftigt alternativ.
2. Et webbureau har erfaring og evnerne
Når du hyrer et webbureau, så kan du være sikker på, at de har erfaringen og evnerne til at løfte opgaven – det er jo trods alt det, som de lever af! Driver du en mindre virksomhed, så er det ikke sikkert, at Google Ads eller linkbuilding er en del af dine medarbejderes skillset. Men det kan du roligt regne med, at det er i ethvert webbureau, som tør kalde sig professionel. Så i stedet for at bruge dyrebar tid på selv at blive ekspert til de mange digitale discipliner, der er obligatoriske for succes, så kan du gennem et webbureau straks få den hjælp, som du står og har brug for.
3. Et webbureau overholder deadlines
Det lyder meget banalt, men når du får hjælp af et webbureau, så kan du forlade dig på, at opgaverne bliver udført til tiden. Sidder du selv ene mand i forretningen og skal stå for alt lige fra drift og salg til online marketing og webadministration, så kan du godt se, at skemaet kommer til at blive meget stramt, hvis du skal have alle kasketterne på.
Men lader du et webbureau varetage opgaver for dig, vil det uden tvivl udløse mere tid til dig. Tid, som du kan bruge til at udføre de opgaver, som du er bedst til, mens webbureauet gør tilsvarende.
4. Et webbureau kan hjælpe dig til nye forretningsperspektiver
Et webbureau kan ikke kun være behjælpelig med at eksekvere opgaver, men kan også fungere som sparringspartner. Når man har så meget erfaring med digital marketing og online vækst, så er det svært at lade være med at se mulighederne for yderligere vækst – også selv om aktiviteterne ligger langt ude i horisonten. Som kunde skal du ikke lade dig skræmme af dette. Tværtimod er det din tryghed og garanti for, at dit webbureau ikke kun tænker vækst på den korte bane, men derimod på den lange.
5. Et webbureau har ingen følelser involveret
Slutteligt har et webbureau ingen følelser i klemme, når de udfører opgaver eller tager beslutninger for dig. Et professionelt webbureau vil til hver en tid arbejde hen mod at udvikle din forretning, og nogle gange skal man bevæge sig udenfor det velkendte for at vækste. Det kan et webbureau hjælpe dig med, for de har ingen sentimentalitet tilknyttet til din virksomhed.
Dette kan være en svær pille at sluge, men tænk på det på denne måde: Hvis du bare bliver ved med at gøre de samme ting om og om igen, så bliver du aldrig større.