Ifølge digitale eksperter er disse tider spændende inden for teknologiens verden. Der sker udvikling hele tiden, så der kommer hele tiden nye tendenser. Dog er der nogle, som har fyldt mere den seneste tid, og som med sikkerhed vil fylde mere de næste år. Det er blandt andet videomarkedsføring, som virksomheder opfordres til at benytte, hvis man ønsker at få ens brand udover kanten.
Videomarkedsføring bliver mere og mere populært
Dette er måske ikke en nyhed for nogle virksomheder. Dog er der stadig mange virksomheder, som ikke har taget handling på dette element, som ellers er et af de mest effektive værktøjer til at fange målgruppen med. Video er særdeles godt til:
- Virksomheders egne hjemmesider
- Sociale medier
- YouTube
Billeder er stadig populære, men ser man på medier som Facebook, så er videoer noget af det, de mange foretrækker. Billeder er særligt populære på Instagram, men der er også kommet mere plads til videoer. Videoforbruget er steget i 2017, og det ser kun ud til at fortsætte. Visuelle elementer som video er også noget, som Googles algoritme synes om, som har indflydelse på placeringer i søgninger.
Levende billeder er gode til at fange målgruppen, særligt fordi det visuelle fanger vores øje. Vi afkoder hurtigere visuelle billeder end tekst eksempelvis, og når vi skal huske på noget, så gør vi det ofte i billeder. Derfor er det redskab helt genialt.
Årsagen til, at videoindhold skal ligge på hjemmesider, sociale medier og YouTube, skyldes at mange forbrugere er der. Vi er online, og det bør virksomheder tage alvorligt, hvis de vil have deres opmærksomhed.
Brug mennesker i videoer
Et tip til virksomheders branding er at få et menneskeligt ansigt på i videomarkedsføringen. Et logo, som forbrugeren har set, virker ret upersonligt, men et ansigt, er nemmere for forbrugeren at forholde sig til. Vi kan bedre identificere os med mennesker. Derfor vil virksomhederne gøre klogt i at benytte en person eller flere i markedsføringen.
Desuden kan videoerne indeholde brugerskabt indhold, som betyder, at man har integreret målgruppen i videoerne. På den måde kan man lettere finde ud af, hvad målgruppen forespørger, og hvad der interesserer dem. Med andre ord kan man nemmere tale i øjenhøjde med målgruppen. Det gør man ligeledes ved at bruge mennesker udadtil.